Tianjin Insight: Joseph Shumway: Be a good example for the US in Tianjin

稿源:津滨网   编辑:严玉霞   2021-10-01 00:39



This year marks the 100th anniversary of the founding of the CPC and the beginning of the 14th Five-Year Plan.

DSC00606.JPG

During this period, Tianjin will embark on new development efforts in its grand new chapter of building a modern socialist metropolis and create a scheme of "twin towns"-namely the downtown and coastal town areas.

We released the series of Tianjin Insight, which presents a panoramic view of the port city’s evolution and achievements through the eyes of expats living in the city.

DSC00609.JPG

This episode tells the story of Joseph Shumway, an obstetrician and gynecologist from the United States.

Shumway has been working in Tianjin since December 2019. His job allows him to make connections with Tianjin’s people.

He said Tianjin is “remarkable”, “family-centered” and safe. In his eyes, as a modern efficient metropolis, Tianjin is well-poised to grow greatly and become “a world center of art and a world center of culture”.

DSC00636.JPG

He speaks highly of the efforts made by local authorities to make sure the expat community is treated fairly and can live conveniently in the city. The diversity of expats adds significantly to the city’s growth.

He hopes China and the US can continue to engage in a positive way in the future. He will continue to work in the hospital and be a good example of what people from the US are like.


谈天论津|申威:外籍人士将为天津的发展形成良好助力


从渤海之滨到海河两岸,从宜居“津城”到魅力“滨城”,天津,这座兼容并蓄的现代化国际大都市,正在以蓬勃发展的磅礴伟力,吸引着越来越多国内外有识之士的目光。恰逢中国共产党成立100周年和“十四五”开局之年交汇之际,《谈天论津》系列视频邀请了6位在津的国际友人讲述他们的天津故事,通过他们的视角,展现在中国共产党的坚强领导下,天津社会发展、经济建设取得的骄人成就,和海河儿女干事创业的精神风貌,以及“十四五”期间天津构建美丽“津城”、魅力“滨城”的宏伟蓝图,助力天津奋力开启全面建设社会主义现代化大都市新征程,再创天津新辉煌。

申威博士来自美国,现任天津和睦家医院医疗总监。他带领着他的医疗团队,为众多天津的中外患者提供了高质量的医疗服务。他相信,外籍人士将为天津的发展形成良好助力,再创新高。

在天津能感受到家的氛围

在申威看来,天津社会的方方面面、城市的角角落落以及人与人之间的交往中,无不流露着浓浓的“家”文化。他说,在天津,只要是有人看到他遇到了麻烦或不便,都会走上前来伸出援助之手。

他回忆道:“有一次我正走在上班的路上,开始下雨了,路上也有了积水。一辆车停在我面前,他用中文对我说,‘下雨了,需要帮忙吗?’虽然没有用英文,但我知道他在说什么,他想要载我一程,我上车后他开车把我送到了医院附近。当时雨下得很大,没有人要求他这样做,但当他看到我需要帮助的时候,便做出了善举。”这位天津小哥的举动让他分外感动。天津人的热情和善良,是申威选择在这里工作和生活的主要原因。

享受与病患同仁的情感联系

医生这份职业带给了申威很多满足感和快乐。他说:“作为一名医生,实际上你可以和人们建立许多其他工作无法建立的亲密联系。”他认为与病人的互动是一种双向的感情联系,所以他很享受这种互动。

同时申威也赞扬了他的同仁们,“他们非常敬业、忠诚和聪明。”他希望未来可以一直从事这份职业,并表示会继续努力为医院的发展出力,为病人提供良好的护理。

天津潜力巨大吸引外国人才

作为中国古代唯一有确切建城时间记录的城市,天津因漕运而兴起,历经600多年沧桑巨变,造就了中西合璧、古今兼容的独特城市风貌。如今的天津,在“创新、协调、绿色、开放、共享”理念指引下,全面落实京津冀协同发展国家战略,加快实现“一基地三区”城市功能定位,持续扩大对外开放,深度融入“一带一路”建设,加强与世界各国多领域交流合作,共同书写新时代合作发展、互利共赢的新篇章。

申威说道:“这里有现代化的基础设施,包括交通、港口、学校、道路。我认为天津的增长潜力是巨大的。”随着《海河英才计划》、《海外高层次人才引进计划》、《高端外国专家引进计划》、《天津市引进国(境)外专家项目计划》等一系列人才引进政策的落地实施,越来越多的国内外优秀人才正汇聚于天津。申威说,天津政府非常支持外籍人士在津发展,他相信外籍人士将为天津的发展形成良好助力,再创新高。


津滨网版权所有,未经书面授权禁止使用 服务邮箱:jinbinwang2015@163.com 举报电话:25204288
互联网新闻信息服务许可证:12120170004 备案序号:津ICP备2021001896号-1津公网安备 12010702000020号

天津互联网违法和不良信息举报中心 举报入口